سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت استفاده از سیستم کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور

نظر

دلیل اصلی استفاده از سیستم کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور برای جلوگیری از بروز خطرات و آسیب ها و مشکلات احتمالی است. این سیستم ها در دو نوع موجود هستند. یکی آفلاین و دیگری آنلاین. همان طور که اطلاع دارید سیستم های آنلاین نیازمند اینترنت هستند و در صورت قطعی اینترنت امکان دارد از کار  بیفتند.

در مقابل استفاده از سیستم های مانیتورینگ آفلاین که نیازی به اینترنت ندارند کارایی بیشتری دارند. علاوه بر این موارد استفاد از قفل های الکترونیکی و دیجیتالی هم کمک شایانی به کنترل رفت و آمدها می کنند. به کمک این تجهیزات می توان از ورود افراد متفرقه و سارق به اتاق سرور جلوگیری کرد.

برخی از کمپانی ها و سازمان ها به علت مانیتورینگ نامناسب و عدم استفاده از تجهیزات کنترلی، اطلاعات و داده های مهم خود را از دست می دهند. از آن جایی که اطلاعات نگهداری شده در اتاق سرور برای شرکت ها و سازمان ها بسیار ضروری و مهم می باشد، باید در حفظ و نگهداری آن ها کوشا باشند.  

برای این کار نیاز است تا تجهیزات مانیتورینگ اتاق سرور به شکل کاملا حرفه ای انجام شود. با رعایت برخی نکات، می توان اتاق سرور را از خطرات و آسیبها محافظت کرد. با این که تاکید فراوانی بر انجام کارهای نظارتی صورت می گیرد، اما باز هم بسیاری از شرکت ها در انجام آن کوتاهی می کنند. توجه نکردن به این امر باعث می شود اطلاعات کثیری را از دست بدهند.

یکی از کارآمد ترین سیستم ها برای کنترل بر عبور و مرور افراد، استفاده از دوربین های مدار بسته است. اما در نظر داشته باشید باز هم نیاز است که فردی دوربین ها را چک کند. با نصب این دوربین ها به سادگی می توان بر تمام بخش ها نظارت کرد. عدم توجه به سیستم های امنیتی، اختلالات فراوانی برای سازمان ها به وجود می آورد. بنابراین مانیتورینگ از مهم ترین فعالیت ها برای برقراری امنیت در اتاق سرور محسوب می شود.